Inte lågkonjunktur överallt – kunderna gör att Trivector växer

Våra kunder har stort behov av utveckling även i lågkonjunkturen. Detta betyder att när många pratar om ekonomisk oro och dålig lönsamhet, så växer alla fyra bolagen i Trivectorkoncernen.  Anledningen är allt fler uppdrag från både företag och offentliga verksamheter. I våras etablerade Trivector sitt nya kontor i Göteborg och nu är det redan dags att anställa fler konsulter där, både verksamhetskonsulter och trafikkonsulter. Trivector Systems IT-verksamhet växer också. Till kontoret i Lund behövs ytterligare mjukvaruutvecklare. Och Trivector Traffic växer också i både Lund och Stockholm.

Trivectorkoncernen har idag 78 medarbetare och växer nu med totalt tio nya medarbetare. I höst är det Trivector LogiQ som satsar mest.

- Våra kunder har gett oss väldigt mycket att göra, så vi måste helt enkelt anställa, säger Anders Ljungberg, vd Trivector LogiQ.

- Genom tillväxten breddar vi vår kompetens och kan ge våra kunder ännu bättre service inom våra verksamhetsområden. Alla bolagen har utökat sin personalstyrka i år eller är på gång att göra det, berättar Leif Linderholm, vd på moderbolaget Trivector AB. Ett av bolagen, Trivector Traffic, har ökat sin personalstyrka med nästan 40 procent de senaste två åren, och fortsätter att växa, nu med ytterligare fem personer.

Trivector anses vara en bra arbetsplats. Två år i rad har Trivector kommit med på Veckans affärers lista över ”Sveriges bästa arbetsplatser”.

De fyra Trivectorbolagen är verksamma inom fyra områden. Trivector Traffic arbetar med att skapa effektivare, mer hållbara och säkra transportsystem, Trivector System arbetar med avancerade IT-system för kollektivtrafik, Trivector LogiQ med processbaserad verksamhetsutveckling och Trivector Information med PR och kommunikation. Trivector har tre kontor; i Lund, Stockholm och Göteborg.

www.trivector.se

Leif Linderholm, vd Trivector AB, 046-38 65 01

Christer Ljungberg, vd Trivector Traffic, 070-598 08 04

Anders Ljungberg, vd Trivector LogiQ, 046-38 65 11