Norske Auka til finalen i Visa Everywhere Initiative

Visa lanserte innovasjonsprogrammet Visa Everywhere Initative på STHLM Tech Fest i september, hvor FinTech start-ups i Norden og Baltikum kan konkurrere om 50.000 Euro i finansiering, samt muligheten til å lansere sitt produkt i samarbeid med Visa. Totalt kom det inn 164 søknader fra 154 start-ups i regionen. Nå er fire finalister klare for finalen på Slush i Helsinki 4. desember 2018, inkludert norske Auka.

Norden og Baltikum er blant verdens mest digitalt modne og innovative markeder for FinTech-klynger. Visa oppfordrer derfor kandidater i regionene til å finne løsninger innenfor følgende tre kategorier:

• Invisible Payments and IOT- Using connected devices and Visa’s APIs, how can startups facilitate simpler, seamless and powerful commerce experiences?

Finalist: Connax – Finsk start-up etablert i 2015. Utvikler software for sikker tilkoblinger med IoT (Internet of Things).

• Enabling and enhancing eCommerce- Using Visa APIs to augment your existing products, how can startups ultimately drive more powerful eCommerce experience for consumers and merchants.

Finalist: Auka – Norsk teknologiselskap etablert i 2008, som siden 2010 har utarbeidet en unik financial services platform. Auka er selskapet bak den prisbelønte mobilbetalingsplattformen Settle.

• Inclusion in Cashless Society- In an increasingly cashless society how can we ensure payments are accessible to everyone so they can pay and be paid, simply and securely everywhere.

Finalist: Ernit – Dansk selskap etablert i 2014. Utvikler av kontantløs sparegris.

Finalist: Paytailor – Start-up etablert i 2013 fra Estland. Paytailor er en omfattende betalingsløsning, inkludert bruk av QR-kode eller NFC med mobile enheter og e-handelsløsninger.

Finalen finner sted på Fintech Insider Live-event på Slush tirsdag 4. desember i Helsinki, organisert av OP Lab og Visa.

Juryens medlemmer inkluderer Finland CEO Anniina Heinonen, Majda Nogo, Head of Business Development i Visa Nordics and Baltics, Anthony Craufurd, Director of Venture and Start up Engagement og Mark Jamison, SVP Global Innovation.

Vinneren mottar 50,000 Euro i premiepenger, samt muligheten til å utvikle sine ideer sammen med Visa.

About Visa Everywhere Initiative

Visa Everywhere Initiative is a global innovation program that tasks start-ups to solve payments and commerce challenges of tomorrow, further enhance their own product propositions and provide visionary solutions for Visa’s vast network of partners. The program first launched in the U.S. in 2015 and quickly expanded into a global program with more than 3,950 participating start-ups, which have collectively raised over $2 billion in funding, with 215 finalists and 65 winners selected. The program activates in North America, Latin America, Europe, Asia, Middle East and Africa, and has touched over 75 countries throughout the program’s history.

Visa Inc. (NYSE: V) is a global payments technology company that connects consumers, businesses, financial institutions, and governments in more than 200 countries and territories to fast, secure and reliable electronic payments. We operate one of the world’s most advanced processing networks — VisaNet — that is capable of handling more than 65,000 transaction messages a second, with fraud protection for consumers and assured payment for merchants. Visa is not a bank and does not issue cards, extend credit or set rates and fees for consumers. Visa’s innovations, however, enable its financial institution customers to offer consumers more choices: pay now with debit, pay ahead with prepaid or pay later with credit products. For more information, visit our website (www.visaeurope.com), the Visa Vision blog (vision.visaeurope.com), and @VisaInEurope