Köpmäklare - Ett bra sätt att snabbt hitta rätt bostad

Att köpa en bostad är en stor affär som ofta kräver tid för att bli bra
Varför inte ta hjälp i er kanske största affär i livet? Genom att anlita en köpmäklare sparar man tid och undviker stress. En köpmäklare hjälper er med det ni behöver genom hela köpprocessen.

Så fungerar det
Det första mötet är förutsättningslöst för att ni som kund utan stress ska få en känsla för tjänsten. Eftersom varje kund är unik med sina individuella önskemål, behov och fun­deringar, så varierar det faktiska slutupplägget från kund till kund. Ett upplägg skulle kunna se ut så här;

• Vi träffas och går igenom vad tjänsten innebär och vad som är viktigt för er. Tillsammans identifierar vi vad det är ni som kund letar efter och vad ett nytt boende får kosta
  • Efter det följer själva sökprocessen där köpmäklaren aktivt jobbar med att leta objekt utifrån kundens önskemål. När vi iden­tifierat ett antal objekt som uppfyller era önskemål bokar vi in ett möte för en presentation av dessa. Förhoppningsvis har vi träffat rätt varefter köpmäklaren går på visningar tillsammans med er
  • När vi hittat ert drömboende, inleds själva köpprocessen. Vi finns med under förhandlingar och upprättandet av köpehandlingar. Vi är ert bollblank och ser till att allt går rätt till och att ni får bästa möjliga pris

Därför är det en god idé att anlita en köpmäklare

• Genom Skeppsholmens kontakter och nätverk får ni tillgång till ett bredare utbud av objekt (många som inte ens kommit ut på marknaden ännu eller som kanske aldrig annonseras ut)
  • Tidseffektivt - istället för att leta annonser i tidningarna och på internet, kan ni låta köpmäklaren göra grovjobbet att sålla igenom det totala utbudet, för att plocka ut guldkornen
  • Ni får förutsättningar att köpa till rätt pris genom den kompetens våra köpmäklare besitter
  • Ni slipper stressen och frustrationen över att gång på gång gå på visningar och titta på bostäder som inte alls stämmer överens med era förväntningar och önskemål

Tjänsten skiljer sig i pris beroende på upplägg. Gemensamt är dock att den är uppdelad i ett fast pris, för uppstarten av uppdraget och en rörlig del efter avslutat uppdrag.

Malin Berggren
Köpmäklare
www.skeppsholmen.se

• Fastighetsförmedling