​På Sapir möter du stjärnorna som visar vägen!

​På Sapir möter du stjärnorna som visar vägen!

Hållbarhet är hetare än någonsin och personer och bolag som driver frågorna blir en allt viktigare maktfaktor i samhällsdebatten. Det är hållbarhetsikonerna som visar vägen framåt, sätter trenderna. Det är inte bara ekoförsäljningen i mataffären som ökar år efter år. Vi ser förändringen i alla delar av samhället och i olika branscher som mode, teknik, design, ekonomi, kultur och arkitektur. På Sapir möter du några stjärnor som visar vägen. Bli en du med!

Özz Nüjen tar skrattet på allvar
Där det vidriga och skrattet möts får han dig, Özz Nüjen. Han är en allvarlig komiker som med en blandning av ljus och mörker skämtar sig fram till svenskens hjärta. http://sapir.se/ozz-nujen-tar-skrattet-pa-allvar/

Låt naturens guldkorn sätta dagordningen
Glöm vinterns bleka tomater och smaklösa gurka. Allt har en tidpunkt då det smakar som bäst. Låt därför årstiderna sätta dagordningen och upptäck att varje säsong har sina dolda delikatesser. Kött, grönsaker och frukt. Här är några riktiga guldkorn som inspirerar till ett nytt sätt att tänka. http://sapir.se/lat-naturens-guldkorn-satta-dagordningen/