Visa utser Charlotte Hogg till ny europachef

London, den 7 september 2017 - Visa tillkännager i dag att Charlotte Hogg blir ny europachef för bolaget. Hogg tillträder den 1 oktober 2017 och kommer att rapportera till Visas globala chef Al Kelly och Gary Hoffman, styrelseordförande i Visa Europe Limited (VEL). Hogg kommer också att ingå i VEL:s styrelse och kommer även att vara medlem i Visas globala verkställande kommitté.

För mer information, se europeiskt pressmeddelande:
www.visaeurope.com/newsroom/news/visa-inc-appoints-charlotte-hogg-as-chief-executive-officer-of-the-company-s-european-operations

Om Visa:

Visa Inc. (NYSE: V) är ett globalt teknikföretag som möjliggör snabba, säkra och pålitliga elektroniska betalningar mellan konsumenter, företag, finansiella institutioner och myndigheter i över 200 länder. Vi tillhandahåller ett av världens mest avancerade nätverk för betalningsprocesser – VisaNet – vilket har kapaciteten att hantera mer än 65 000 transaktioner per sekund, samt skyddar konsument mot bedrägerier och ger handlare garanterad betalning. Visa är ingen bank och ger inte ut kort, krediter eller beslutar om avgifter för konsumenter. Visas innovationer gör det möjligt för finansiella institutioner att erbjuda sina kunder större valmöjligheter: att betala direkt med ett debetkort, betala på förhand med ett Prepaid-kort eller att kunna betala senare på kredit. För mer information, besök https://usa.visa.com/about-visa.html, visacorporate.tumblr.com and @VisaNews