Volvo Cars connected experience

Volvo Cars og Google fortsætter samarbejdet om næste generations brugeroplevelse

I Volvo Cars' næste generation af fuldelektriske biler kan kunderne se frem til en bil, der bliver bedre hele tiden og byder på en ukompliceret og afslappet Volvo-brugeroplevelse - fra selve købet til glæden ved at sidde i bilen og styre den via sin mobile enhed.

Volvo Car Group var den første bilproducent, der introducerede biler med et infotainment-system styret af Android Automotive OS med indbygget Google Assistant, Google Maps og Google Play. Virksomheden fortsætter nu sit strategiske samarbejde med Google for at løfte infotainment og tilslutningsmuligheder op til næste niveau.

Det næste trin i Volvo Cars' håndtering af brugeroplevelsen er en del af VolvoCars.OS - en paraply af de forskellige styresystemer i Volvo-elbiler - og starter med Android Automotive OS og en ny skærmvisning i bilen.

Ved at sammenflette teknik og design opbygger Volvo Cars og Google en problemfri brugeroplevelse for at optimere sikkerheden. Designet af brugeroplevelsen bygger på en klar opdeling af information til føreren, alt efter relevansniveau.

En HD-skærm med førerinformation giver føreren de mest relevante oplysninger i forbindelse med kørslen, såsom hastighed og batteriniveauer. Et heads-up-display er med til at holde vigtig information lige foran føreren, uden at hun/han skal kigge væk.

Fremtidige Volvo-biler vil desuden blive leveret med en stor touchscreen skærm, der byder på masser af indhold, letlæselig information og responsiv interaktion. Princippet er, at alt, hvad kunderne har brug for, altid skal være lettilgængeligt, enten ved berøring eller via stemmestyring.

En forbedret brugeroplevelse

Resultatet er en enkel brugeroplevelse, der er overskuelig, let at scanne og med minimalistisk og kontekstuel tilgang. På skærmen ses til enhver tid udelukkende de relevante og nødvendige oplysninger, hvilket sikrer, at Volvo-førere kan koncentrere sig fuldt ud om at køre bil.

"Vore teams har brugt meget tid sammen med Google på at videreudvikle og forbedre vores brugeroplevelse i den næste generation af Volvo-biler," udtaler teknologichef Henrik Green. "Især med hensyn til sikkerhed, sindsro og enkelhed har vi gjort store fremskridt takket være en dybere integration af design og teknologisk udvikling. Vi er overbeviste om, at det vil give os mulighed for at skabe endnu bedre Volvo-biler og sætte en ny industristandard."

Ud over skærmene inde i bilen leveres Volvos næste generation af fuldelektriske biler med en problemfri forbindelse til førerens mobile enhed og bruger telefonen som nøgle. Volvo Cars-appen forbindes med alt det andet, der følger med et moderne liv og elbil-ejerskab.

Funktioner som at finde og betale for opladning og tilslutning til enheder derhjemme bliver inkluderet. Det samme gælder populære fjernfunktioner, der allerede er værdsat i dag, såsom foropvarmning og -afkøling af kabinen.

Som en del af Volvo Cars' tidligere annoncerede, nye kommercielle strategi kan elbilerne bestilles online via volvocars.com. Kunderne kan i ro og mag bestille bilen hjemmefra eller sammen med deres forhandler. Hver fuldelektrisk Volvo leveres med et praktisk Care-tilbud, der bl.a. indeholder service, garanti og vejhjælp.

Alle Volvo-elbiler vil regelmæssigt modtage softwareopdateringer og nye funktioner via skyen (OTA), hvilket sikrer, at en Volvo bliver bedre med tiden. Virksomhedens bevægelse mod egen softwareudvikling vil øge udviklingshastighederne og resultere i en hurtigere implementering af faste OTA-opdateringer.

Tags

Den første Volvo-bil forlod samlebåndet på fabrikken i Göteborg i 1927. Siden da har Volvo Car Group været verdensledende inden for sikkerhedsteknologi og innovation. I dag er Volvo et af de mest velkendte og respekterede bilmærker i verden med salg i omkring 100 lande.

Volvo Car Group (Volvo Cars) er ejet af kinesiske Zhejiang Geely Holding (Geely Holding). Indtil 1999, hvor virksomheden købt af amerikanske Ford Motor Co., var den en del af den svenske Volvo-gruppe. I 2010 blev Volvo Cars købt af Geely Holding.

Selve Volvo-navnet ejes af Trademark Holding AB, som er ejet i fællesskab af Volvo Cars og Volvo Group.

Volvo Cars’ hovedkontor, produktudvikling, markedsføring og administration er primært beliggende i Göteborg. Siden 2011 har Volvo Cars haft kontorer i Shanghai og Chengdu (begge i Kina). Volvo Cars’ kinesiske hovedkontor i Shanghai inkluderer et teknologicenter og funktioner som salg og markedsføring, produktion, indkøb, produktudvikling og andre supportfunktioner.

Pressekontakt Communications & Event Manager 28101200

Peter Birkbo