Blogikirjoitus -

Jokainen päivä on valinta – Matkalla Gavà-triathlonille

Meillä Adecco Groupissa on panostettu yhteiskuntavastuuohjelmiin ja jokainen kollegamme voi olla niistä ylpeä. Jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa niin nuorten työllistymiseen kuin lasten ja nuorten tulevaisuuden tukemiseen. Ja samalla omaan hyvinvointiinsa.

Toista kertaa lähettiläänä

Tänä vuonna viisi aiemmin Win4Youth-ohjelmaan osallistunutta Adecco Groupin kollegaa pääsivät hyväntekeväisyyshaasteeseen mukaan uudelleen. Halusin ehdottomasti olla mukana edustamassa Suomea tänä vuonna, sillä suomalainen Lasten ja nuorten säätiö on yksi vuoden 2017 lahjoituskohteista. Keväällä sain tiedon, että minut oli valittu yhdeksi alumnilähettilääksi ja pääsisin kokemaan Win4Youth-vuoden vielä kerran.

Viisi Win4Youth-lähettilästä valittiin tänä vuonna osallistumaan ohjelmaan uudelleen

Kuudet treenit viikossa opettaa aikatauluttamaan

Nyt toista kertaa Win4Youth-ohjelmaan osallistuessani henkisen kantin merkitys on ollut treeneissä entistä suuremmassa osassa. Tiedän jo viime vuodesta omat sudenkuoppani, euforiat ja väsymykset – ylä- ja alamäet. Toisaalta osaan kuunnella entistä paremmin omaa kehoani ja nähdä missä kohtaa voi vielä mennä täysillä eteenpäin ja koska on parempi painaa jarrua. Haastavinta on ollut tälläkin kertaa arjen rytmittäminen; kuudet treenit viikossa yhdistettynä kokopäivätyöhön ja vanhemmuuteen vaativat jonkin verran luovuutta, sitkeyttä ja tukea kotijoukoilta.

Suuntaa voi aina muuttaa

Liian kiire, liian vanha ja liian huonossa kunnossa aloittamaan mitään? Meillä kaikilla on varmasti hetkiä ja kausia, jolloin aamu-unet maittavat aamulenkkiä enemmän eikä töidenkään jälkeen enää jaksaisi tehdä muuta kuin loikoilla sohvalla. Jokainen liikkumasi kilometri on kuitenkin kotiin päin. Jokainen liikuttu askel lisää omaa hyvinvointiasi. Inspiroivinta Win4Youthissa on ollut kohdata kollegoita, jotka ovat muuttaneet ohjelman myötä hyvinvointinsa suuntaa ja todella ylittäneet itsensä. Kollegat, jotka eivät vielä osanneet uida muutama kuukausi sitten ovat nyt valmiita lähtemään 1500 metrin uintimatkalle avoveteen. Kollegat, jotka eivät ole pystyneet ikinä juoksemaan kymmentä kilometriä tai pyöräilleet viimeiseen 20 vuoteen, ovat nyt lähdössä olympiamatkan triathlonkisaan. Heissä on todellista sisua ja he ovat valinneet itsensä ylittämisen.

Jokainen päivä on valinta. Mennäkö riman yli vai ali. Tänä aamuna menin yli ja valitsin kauniin auringonnousun Oittaalla. Inspiraatiota treeniin ja oman hyvinvointiin voi hakea ympäröivästä luonnosta, vaikka illat pimenevät ja ilmat viilenevät!

Syksyinen auringonnousu Oittaalla antoi hyvän startin päivään.

Win4Youth-kirjoitussarjaa kohti Gavà-triathlonia kirjoittavat vuorotellen Jenni ja Liisa, jotka toimivat tänä vuonna Adecco Finlandin Win4Youth-lähettiläinä.

• työhyvinvointi
  • win4youth