Blogi: Asuntomyyjän onnea

"Mä rakastan mun työtä", näin hehkutin innokkaana kaksikymppisenä, juuri LKV -tutkinnon suorittaneena kiinteistönvälittäjänä. Silloin piti esittää vanhempaa kuin olinkaan, saadakseni enemmän uskottavuutta välittäjänuralleni. Ihaillen katselin toimiston tyylikästä Katjaa jakkupuvussaan, tuollainen minusta joskus vielä tulisi. Näistä vuosista on paljon onneksi muuttunut ja kokemusta karttunut, silti onneksi jäljellä on vielä iso osa tätä suurta tunnetta. Se olotila jonka saan kokea kun onnistun järjestämään asiakkaan asuntoasiat kuntoon ja kaikki muuttavat onnellisina uuteen kotiinsa.

Sain juuri auttaa naista jota olin auttanut viimeksi kymmenen vuotta sitten löytämään oman kodin, hän palasi luokseni ja asunnonvaihto järjestyi. Parasta palautetta jota voin työstäni koskaan saada, on se kun asiakas palaa luokseni vuosien jälkeen ja onni asuntoasioiden järjestymisestä on taas läsnä.

Joka päivä asuntomyyjän työssä on arkista aherrusta, samojen rutiinien toistamista päivästä toiseen. Silti lähes aina päivän päätteeksi tulen tyytyväisenä kotiin, varsinkin niinä päivinä kun olen auttanut löytämään mieluisan kodin, saanut perheen tai pariskunnan tai yksinasuvan onnelliseksi.

"Mä pidän työstäni todella paljon" on lause joka kuvaa tunteitani työtäni kohtaan tällä hetkellä. Rakkaus on sitten asia erikseen.

Ruut Vesenterä / myyntipäällikkö

• Asumispolitiikka