Litet danskt fintech bolag vinner stort framgångs pris

Olika aktiebolag är med och tävlar för att vinna de så kallade Gazelle priset, som är utformat av den danska affärstidningen Børsen. För att vinna ska man minst sagt fördubblat sina intäkter under en fyraårsperiod och ha minst 1 miljon i intäkter eller hälften av det i bruttovinst. Man måste också ha positiva resultat i företaget de senaste 4 åren för att vara en vinnande kandidat.

Priserna delas ut en gång om året under hösten. Att Lead Supply har vunnit det fina Gazelle priset innebär att företaget har ökat i raketfart de senaste åren. Lead Supplys VD Andreas Linde är stolt över att ta emot de förträffliga priset:

“Det betyder att vi har kunnat gottgöra ett behov på lånemarknaden som vi vill fortsätta utveckla vidare.”

Lead Supply hade sitt genomslag med Matchbanker i Danmark men marknaden i Sverige har blivit en av dem största. Låneerbjudanden på nätet uppskattas av svenskar allt mer och det blir också vanligare att ta dessa beslut online.

Syftet med tävlingen är att ta reda på de snabbast växande företaget och i år blev Lead Supply en självklar vinnare på grund av deras ledande koncept “Matchbanker”.

Att jämföra lån skapar hållbara val i längden

Gentemot förr i tiden har vi desto fler långivare. Den konkurrerande lånemarknaden gör det allt svårare för kunden att välja ett lån som passar dem. För att hjälpa till att ta beslut finns Matchbanker. Matchbanker är till för att svenska låntagare ska slippa jämföra mellan olika hemsidor samt inte behöva åka mellan olika bankkontor.

Genom att skapa Matchbanker har Lead Supply kunnat växa så pass mycket då dem har täckt ett stort behov på lånemarknaden – att jämföra lån på nätet.

Om Lead Supply

Lead Supply A/S är ett förstklassigt fintech-företag som grundades 2014 av Andreas Linde (VD) och Stefan Vinding Olesen (Produktchef) med syfte att göra lånemarknaden mer transparent, bekväm och digital. Sedan starten i Danmark så har Lead Supply snabbt expanderat och är idag verksamma i flertalet länder genom varumärken som Matchbanker.