Gå videre til innhold
Bli bedre kjent med PR Awards jurymedlem Tale Olivia Henningsen: – PR tiltaler meg fordi det gir mulighet for å nå så mange mennesker

Blogginnlegg -

Tale Olivia Henningsen steppet inn i PR og kommunikasjonsbransjen med bakgrunn fra interiørarkitektur og fargedesign. Dette gjorde henne perfekt for rollen som kreativ leder i Fargerike, hvor hun nå har jobbet med PR og kommunikasjon i åtte år.

I fjor mottok Fargerike med Tale i front prisen «Newsroom of the Year Norway» i Nordic PR Awards, som viser at du ikke nødvendigvis må ha en lang utdannelse innen PR og kommunikasjon for å gjøre ting godt og riktig.

– Bakgrunnen min er ikke direkte knyttet til PR, kommunikasjon eller markedsføring, men interiørarkitektur og design kan relatere til det å fortelle en historie om et tema. Og på mange måter er det akkurat det du gjør med PR og kommunikasjon, sier Tale.

Og motiveringen til 2022-juryen i Nordic PR Awards beviser nettopp det, da den påpeker at Fargerike skaper tiltrekkende og interessante historier samtidig som de holder seg top-of-mind hos mottakeren, med jevnlig, velprodusert og tiltalende innhold.

– Å skape godt og korrekt innhold er noe av det jeg synes er utfordrende, men også veldig interessant når det kommer til PR og kommunikasjon. Som et eksempel har vi lært oss at vår PR og kommunikasjon egner seg godt til bloggformatet, sier Tale.

– For meg, og i Fargerike, er trender et viktig nøkkelord i denne sammenhengen, og det er også en av mine styrker i denne bransjen. Å treffe på hva kundene våre vil lese om er nøkkelen – å ligge litt i forkant og ikke bli hengende etter.

Tales store interesse er interiørdesign – å skape gode rom å leve i, og gjennom PR- og kommunikasjonsarbeidet, videreformidler hun dette til mottakerne.

– Å lære og utdanne kundene våre, samt gi dem verktøy de kan bruke selv, er viktig. Og gjennom riktig og god kommunikasjon kan vi gjøre nettopp det, forklarer Tale.

– Det er også derfor PR og kommunikasjon tiltaler meg. Det gir oss muligheten til å nå så mange mennesker og målgrupper gjennom ulike kanaler.

Når det kommer til å være en del av juryen i årets Nordic PR Awards som en tidligere vinner av prisutdelingen, ser Tale det som en ære å være en del av ekspertpanelet. Hun gleder seg til å ta en nærmere kikk på nomineringene som har kommet inn.

– Jeg gleder meg litt ekstra til kategorien «Best Innovative Communication», ettersom den portretterer hvordan vi skyves ut av komfortsonen. Jeg håper det kommer inn mange nomineringer, og jeg oppfordrer virkelig alle til å nominere – enten ens egne nyhetsrom eller kampanje, eller noen andres. Det er viktig, ettersom Nordic PR Awards gjør oss enda mer bevisst på hva vi produserer og sender ut, sier Tale.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no