Dette er årets finalister i Nordic PR Awards

Dette er årets finalister i Nordic PR Awards

Mengder av nominasjoner har kommet inn, og det er snart klart for å kåre vinnerne i årets store PR-konkurranse. Mynewsdesk har gleden av å kunngjøre finalistene i årets Nordic PR Awards, som har en mulighet til å stikke av med seieren under årets galla og prisutdeling i oktober.

Nordic PR Awards er en årlig konkurranse og et initiativ med mål om å gi PR- og kommunikasjonsarbeid som har utmerket seg under det seneste løpende året litt ekstra oppmerksomhet. Det har mildt sagt vært en vanskelig oppgave å velge årets helter blant alle de fantastiske organisasjonene som har blitt nominert, men nå har vi endelig en liste med finalister.

Dette er finalistene i årets fem kategorier: Newsroom of the year, Mastering Measurement, Purposeful PR, Most Impactful Crisis Communication og Best Innovative Communication.

Newsroom of the year

Finalistene i denne kategorien har vist god kompetanse innen hvordan en kan maksimere utnyttelsen av et nyhetsrom. De har konsekvent publisert velskrevne tekster, produsert innhold i ulike format og kan peke på god bruk av verdiskapende funksjoner i publiseringene sine.

Norge:

Sverige:

Danmark:

Mastering Measurement

Vinneren av denne prisen kan vise til tydelige og målbare resultater av PR- og kommunikasjonsarbeidet sitt. Fra forbedrede SEO-rankinger til økt medieomtale eller stor rekkevidde innen sitt område. Dette er en bedrift eller organisasjon som kan peke på tall som viser at de gjør en fantastisk jobb med PR-arbeidet sitt.

Purposeful PR

De nominerte organisasjonene og bedriftene i denne kategorien kan vise til et stort arbeid med å fremgangsrikt formidle sitt samfunnsengasjement og bærekraftsarbeid gjennom PR- og kommunikasjonsinitiativene sine.

Most Impactful Crisis Management

Denne prisen går til en organisasjon som effektivt har håndtert en krise og redusert konsekvensene for merkevaren. Gjennom rask og besluttsom respons på krisen, effektiv krisehåndtering og åpen kommunikasjon med interessenter, har de fått kontroll over situasjonen.

Best Innovative Communication

Prisen for beste innovative kommunikasjon går til en organisasjon som har vist høy kreativitet og satt fokus på vekten av å effektivt formidle et budskap til en gitt målgruppe. Denne prisen hyller innovativ tenkning, originale kommunikative fremgangsmåter og bruken av kommunikasjon for å fange målgruppens interesse.

Dette er finalistene i årets fem kategorier. Og – i år deler vi også ut en pris i kategorien «Newsroom of The Century», ettersom vi feirer 20 år. Én organisasjon kommer til å velges direkte av juryen, for deres enestående arbeid med nyhetsrommet gjennom årene. Vinneren annonseres på Nordic PR Awards-gallaen sammen med vinnerne i de øvrige kategoriene.

Nå venter vi altså bare på den store dagen: Noter deg 26. oktober, da dette er dagen hvor vi annonserer vinnerne av årets Nordic PR Awards på en galla som vinnerne og deltakerne sent vil glemme.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewdsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Med vår brukervennlige PR-plattform forenkler vi publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no