Årets träff för mångfald och integration, Mitt Livs Möte 2015

Årets träff för mångfald och integration, Mitt Livs Möte 2015

Foto: Mitt Liv AB (svb) samarbetspartners

Är du också trött på de negativa bilderna om mångfald och integration? Längtar du efter en mer rättvis, nyanserad bild och mer kunskap kring dessa frågor som svenska folket ser som en väljarfråga?

Välkommen då till årets träff för mångfald och integration och ta med dig goda exempel från verkligheten. Vi på Mitt Liv AB (svb) har jobbat med dessa frågor i 7 år nu och tror på ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald.

Kom och lyssna till gästtalare som bla. Nazar Akrami, docent och Universitetslektor, Uppsala Universitet och Birgitta Olsson, riksdagsledamot, fd. statsråd och EU-minister.

Under träffen har du också möjlighet att möta våra samarbetspartners som vågat ta steget och se värdet av mångfald och integration på den svenska arbetsmarknaden. På plats finns också många av våra nya och tidigare mentorer som kan berätta om hur det är att göra skillnad i en annan människas liv. Men framförallt möjligheten att träffa våra nuvarande och tidigare adepter som kan berätta om sin resa in i den svenska arbetsmarknaden.

Tid:
2 februari kl. 17.30 - 20.30

Plats: Scandic Alvik, Gustavslundsvägen 153, Bromma

Anmäl er gärna till sylvia@mittliv.com senast på måndag 2/2 eller ring 0735-39 58 98.

17:30 Dörrarna öppnas

Chans för kära återseenden och nya möten med mingel, mat och dryck.

Mitt Liv hälsar välkomna och lämnar över till moderator Annika Viklund, VD Vattenfall Eldistribution, som inleder kvällen.

Josh Lenn, Artistic Director, International Theatre Stockholm

Mångfaldsperspektiv i samhället: Lyfta blicken från organisations och individnivå till samhällsnivå
Birgitta Ohlsson, Riksdagsledamot, fd. statsråd och EU-minister

Inspiration och fakta: Fördomsfullhet och fri vilja!
Nazar Akrami, Docent och Universitetslektor, Institutionen för psykologi, Uppsala Universitet

Överraskning från Ben & Jerry’s

Resan in på den svenska arbetsmarknaden, erfarenheter från Mitt Liv adepter
Laith Matouk, Dataingenjör, Laura Dzemedzionaite, Master i ekonomi och finans och Halahen Zaidane, Student handelsrätt

20:30 Summering av kvällen och avslut

Sylvia Rezania, 0735-39 58 98

Mitt Liv arbetar för ökad mångfald och integration på den svenska arbetsmarknaden. Mitt Liv grundades 2008 och samarbetar idag med över 30 bolag och organisationer. Årligen driver vi ett kurs- och mentorprogram i Göteborg, Stockholm och Östergötland, som riktar sig till personer med utländsk bakgrund.

Integration handlar om att mötas halvvägs därför arbetar Mitt Liv också med företag och organisationer. Mitt Liv erbjuder därför ett partnerprogram till de företag och organisationer som vill fokusera på mångfald och vill hjälpa till att bygga broar i det svenska samhället.

Mitt Liv är ett socialt företag, vilket innebär att vi adresserar samhällsproblem med innovativa lösningar och affärsmässiga metoder. Mitt Liv är dessutom ett AB (svb), aktiebolag med särskild vinstutdelningsbegränsning, vilket innebär att all eventuell vinst återinvesteras i verksamheten och på så vis genererar ytterligare platser i programmet.