Mitt Liv och Rusta satsar på ökad mångfald tillsammans

Mitt Liv och Rusta satsar på ökad mångfald tillsammans

Mitt Liv har inlett samarbete med Rusta som ett led i deras mångfaldsarbete. Genom att vara en del i Mitt Livs mentorprogram öppnas möjligheter för personer med utländsk bakgrund att integreras på den svenska arbetsmarknaden.

– Det känns väldigt roligt att nu kunna sluta samarbete mellan Mitt Liv och Rusta. Mitt Livs engagemang för ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald går hand i hand med Rustas grundläggande värderingar. För Rusta är mångfaldsfrågor otroligt viktiga i vår fortsatta utvecklingsresa och det här åtagandet innebär bland annat att vi tydliggör och stärker våra värderingar internt. I det lilla hoppas vi på att kunna bidra till ett mer inkluderande samhälle där fler inser att olikheter skapar möjligheter och att mångfald är en stor tillgång, säger Göran Westerberg, VD på Rusta.

I ett första skede kommer fokus att ligga på utbildning och Mitt Livs adept- och mentorprogram, Mitt Livs Chans. Det innebär att en handfull medarbetare har möjlighet att dels öka sin kunskap om mångfald och också vidga sina perspektiv samt bidra till en annan individs personliga utveckling in på arbetsmarknaden.

– Vi på Mitt Liv är väldigt glada över samarbetet med Rusta och tacksamma för förtroendet som vi fått. Vi ser mycket fram emot en gemensam resa för en mer inkluderande arbetsmarknad där mångfald värdesätts, säger Henrietta Bean, regionansvarig i Mitt Liv i Stockholm.

Mitt Liv – Sylvia Rezania, 0735-39 58 98, sylvia@mittliv.com

Rusta – Cecilia Gärdestad, 08-626 43 44, cecilia.gardestad@rusta.com

Fakta om Rusta
Rusta är varuhuskedjan som erbjuder hem- och fritidsprodukter i Sverige och Norge. Första varuhuset öppnades 1986 av Anders Forsgren och Bengt-Olov Forssell, som fortfarande är företagets huvudägare. Idag har kedjan över 90 varuhus och 1700 medarbetare.Läs mer på www.rusta.se