Årets nyhetsrum 2009

På MyNewsdesk finns idag 2174 pressrum. De tillhör aktörer från alla branscher inom näringslivet och inom offentlig sektor, idéburna och ideella organisationer. Alla delar de ambitionen att vilja berätta något för sin målgrupp.

Sätten att berätta är många och på MyNewsdesk publiceras alltifrån produktlanseringar, organisatorisk information, livesändningar från presskonferenser, ställningstaganden i politiska frågor, reflexioner om trender i branschen, imagebilder eller sakkunniga.

Vi vill lyfta fram några av våra kunder som använder verktygets fulla potential för att effektivisera distribution och spridning av sin pressinformation när de publicerar via MyNewsdesk. Vi har sett att företag får bättre spridning och mer publicitet om de aktivt ser till att utnyttja de funktioner som finns tillgängliga i MyNewsdesk Publicera.

Det handlar om allt från att publicera fler informationstyper, relatera pressmeddelanden, evenemang, bilder och video till varandra, tagga och beskriva bilder och video till att hålla en jämn frekvens och att utnyttja de kanalval som finns.

Vi har valt ut tre företag inom 14 kluster som vi jobbar med, och kommer att kora en vinnare för varje kluster torsdagen den 10 december.

Utöver att berömma de nominerade företagen så hoppas vi att detta kan inspirera andra företag och motivera dem till att effektivisera användningen av och utforska möjligheterna med publiceringsverktyget.

Nomineringarna ser du nedan, kika gärna på dess företags pressrum för tips och idéer!

Listan på alla nominerade pressrum:

Bygg & Fastighet:
- Veidekke AB
- Hornbach Byggmarknad
- ISS Facility Services

Energi, råvaror & jordbruk:
- Allklimat
- Svenska Statoil AB
- Renova

Bank, Finans & försäkring:

- East Capital

- Göteborgs Hamn
- Stena Line
- Norwegian

Turism, Resor & Underhållning:
- Göteborg & Co
- Scandic Hotels
- Idre Fjäll

Utbildning och Rekrytering:
- Uppsala Universitet
- Luleå Tekniska Universitet
- Sveriges Lantbruksuniversitet, SLU

Detaljhandel, mode & skönhet:
- Polarn O. Pyret
- JC
- Gore

___
Pernilla Åström
Community Manager, Mynewsdesk

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se