Nordic Digital PR Awards -  Här är finalisterna

Nordic Digital PR Awards - Här är finalisterna

Det är dags att tillkännage finalisterna i årets Nordic Digital PR Awards! Efter att ha gått igenom över 150 bidrag är den interna juryn nu redo att presentera vilka PR- och kommunikations-stjärnor som kan vinna de prestigefyllda priserna i årets tävling.

Vad är bra kommunikation? I dagens turbulenta tider är kommunikation limmet som håller ihop företag och länder. Mynewsdesk vill fira de som gått den extra milen inom PR och kommunikation genom Digital PR Awards. I över 10 år har tävlingen varit ett av Mynewsdesks signum, och vi är nu stoltare än någonsin över att utmärka stjärnorna på marknaden.

Vinnarna i de fem kategorierna uppmärksammas för sin kreativitet, hårda arbete och för de verkligen förstår vikten av att arbeta med PR. Vinnarna avslöjas den 17 mars.

I urvalsprocessen har Mynewsdesks interna jury utgått från det engagemang och den räckvidd de nominerade bidragen har. Finalisterna är handplockade från över 150 bidrag från Sverige, Norge och Danmark.
– Engagemanget från kunder och kollegor på Mynewsdesk har varit skyhögt! Efter det omtumlande året 2020 ser vi ett extra behov att fira och berömma varandra för att ha skapat kreativ och viktig kommunikation och PR, säger Anna Wemming, Head of Marketing Communications and Brand på Mynewsdesk, samt medlem i expertjuryn.

Mynewsdesk har 5000 kunder som använder plattformen dagligen. Genom datan som vi har kan vi identifiera vilka nyheter och nyhetsrum som har uppnått den största räckvidden och engagemanget under 2020. Tillsammans med expertjuryns egen analys kommer datan att användas för att utse vinnarna.

Vi är stolta över att presentera årets expertpanel:

Pia Grahn, Project leader special project, Sveriges Kommunikationsbyråer KOMM, Sweden
Christina Bech Winckler, Managing Director at Kforum, Denmark
Hans-Petter Nygaard-Hansen, Communications advisor and content creator, Norway
Anna Wemming, Head of Marketing Communications and Brand, Mynewsdesk

Finalisterna till Nordic Digital PR Awards 2020 är:

Newsroom of the Year Sweden
Destination Lofsdalen
Ellevio AB
Fasadgruppen
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
Nordiska Museet

Lene Dahlquist - Ford Danmark
Tanja Askrabic - Happy Tammsvik
Matilda Adelborg - Blocket

Vinnarna av Nordic Digital PR Awards 2020 presenteras 17 mars. Läs mer om tävlingen här.