Baljväxtfärsen från Anamma är formbar och passar bra för dig som vill laga egna biffar, burgare, bullar och piroger från grunden.

Ny formbar baljväxtfärs med svenska rötter

Orkla FoodSolutions lanserar nu en ny formbar baljväxtfärs under varumärket Anamma. Produkten uppfyller den ökade efterfrågan från restauranger och storhushåll, som önskar större utbud av vegetariska produkter med svenska råvaror.

Anamma Formbar Baljväxtfärs med protein från svenskodlade ärtor, blandade med grovmalda öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser. En vegansk färs som har en riktigt bra textur att arbeta med, fantastisk smak och innehåller malda baljväxter och på så sätt mer av det goda från bönor och linser. Baljväxtfärsen är enkel att forma och är neutralt kryddad med en viss nötighet från baljväxterna som även bidrar till en bra konsistens på färsen.

Baljväxtfärsen är formbar och passar bra för dig som vill laga egna biffar, bullar och limpor från grunden. Färsen är fri från gluten, mjölk, ägg och animaliska råvaror, och passar därför att servera till många gäster.

Anamma är ett varumärke som vill göra världen lite grönare och tror att våra egna matval kan bidra till att göra världen mer hållbar. Anamma erbjuder 100% veganska produkter, denna vegofärs är gjord på svenska baljväxter, ett gott och bra alternativ till animaliskt kött.

Snabbfakta om Anamma Formbar Baljväxtfärs

• Tillagad på svenskodlade baljväxter.
  • Rik på protein från svenska ärtor.
  • Formbar.
  • Glutenfri.