Inspirationen till serien Cliffhanger har Anni Cernea hämtat från arkitektritade glashus som trotsar gravitationen på kanten av en klippa

Nu välkomnar vi Anni Cernea till Pretopia!

Anni Cernea är en designer utbildad vid Pratt Institute i New York. Även om hon lärt sig alla grunder och regler som finns inom design så strävar Anni Cernea efter att skapa oförutsägbara och överraskande produkter som gör dig nyfiken. Anni Cernea vill skapa positiva reaktioner och anser att livet inte alltid behöver vara så strikt eller begränsat vilket hon vill återspegla i sin design.

Här syns vas och cocktailglas från serien Cliffhanger, som även består av en fruktskål. Varje produkt har två separata delar, där basen är av marmor och toppen av munblåst kristall. Inspirerad av arkitektritade glashus som trotsar gravitationen på kanten av en klippa.

Arbetar du på redaktion eller är frilansare så kan du skapa ett kostnadsfritt konto hos Pretopia och få tillgång till högupplösta bilder från Anni Cernea samt våra övriga leverantörer inom hus, hem och trädgård. Klicka här för att komma till bildbanken!