Fredrik Bengtsson, vd NE och Marcus Ander, Chef digital utveckling Gleerups är nytillskott till Swedish Edtech Industrys styrelse.

Två nya styrelseledamöter vid Swedish Edtech Industrys extra årsmöte

Den 29 november höll branschorganisationen Swedish Edtech Industry ett extra årsmöte med ett fyllnadsval där två nya ledamöter valdes in i styrelsen. Nya ledamöter är Marcus Ander, Chef digital utveckling Gleerups och Fredrik Bengtsson, vd NE.

- Efter vårt sjätte år som branschförening uppgår vi till över 100 medlemsbolag, säger Örjan Johansson, ordförande i styrelsen. Vi vet att vårt arbete är viktigt för att vi ska kunna ta till vara på digitaliseringens möjligheter för det livslånga lärandet och tillsammans med utbildningssektorn verka för förnyelse och utveckling för mesta möjliga nytta och värde. En bransch som arbetar tillsammans med övergripande frågor för att förbättra hela ekosystemet och låter konkurrensen gälla att leverera den bästa kundnyttan är vägan att gå. Då får vi kvalitet.

När beprövad pedagogik kombineras med smart teknik skapas ett bättre lärande. Vi kan gemensamt göra det enklare att välja, komma åt och använda moderna verktyg så att det stärker Sveriges utbildningssektor -Fredrik Bengtsson, vd NE

Jag ser fram emot att tillsammans med övriga medlemmar i styrelsen och föreningen verka för att alla ska få bättre verktyg som underlättar arbetet och stärker lärandet. Gemensamt kan vi öka kvalitet och sänka onödiga trösklar. Marcus Ander, chef digital utveckling Gleerups

Nu välkomnar vi nya i styrelsen, tackar valberedningen för den extra insatsen och riktar ett särskilt tack till avgående styrelseledamöter, Magnus Pettersson Roos och Pernilla Wikman som lämnar branschen för nya uppdrag och därför lämnar styrelsen. Engagemanget för föreningen är mycket stort och jag ser fram emot att nystarta arbetet med de nytillkomna styrelseledamöterna, avslutar Örjan.

Styrelse Swedish Edtech Industry 2023-24

Örjan Johansson, Atea – ordförande

Joel Hörnqvist, Tempus Information System

Marcus Ander, Gleerups (ny)