Vi på SydGrönt lever av naturen, därför är det en självklarthet att arbeta hållbart.

Blogginlägg -

För SydGrönt är det naturligt och självklart att arbeta hållbart – på naturens villkor.

Hos oss på SydGrönt är hållbarhet vår vardag. Det genomsyrar vårt dagliga arbete och vårt förhållningssätt i alla våra frågor.

För oss är det självklart och naturligt att arbeta hållbart. Hela vår existens, varför SydGrönt finns som företag och vårt erbjudande till omvärlden bygger på det. Som odlare lever du av naturen med en stor respekt för hur du hanterar jorden. Med en lång odlingstradition i Sverige finns en stor samlad kunskap som skapats över generationer.

SydGrönt är ett företag med grön omtanke. Vi har konsekvent och medvetet satsat på ett jordbruk och odling där miljö, hållbarhet och kvalité är det vägledande. Att solidariskt agera hållbart, och med krav på att följa en hög kvalitetsstandard, är sedan länge inskrivet i SydGrönts stadgar.

Vi inser att det beslut vi tar idag, kan få inverkan på kommande generationer. Det är ett stort och viktigt ansvar vi inte kan avsäga oss ifrån.

Läs mer om SydGrönts hållbarhetsarbete i hållbarhetsrapporten här.