Unge, aarhusianske iværksættere udvider succesfuld forretning med 13 nye koncepter på få år

De to unge iværksættere, Andreas Linde og Stefan Vinding, stiftere af startup-virksomheden, Lead Supply A/S, har med flere strategiske tiltag frigjort ressourcer til at udvikle nye koncepter som et led i deres plan om at blive markedsledende på det europæiske marked i 2020. Virksomheden tæller på nuværende tidspunkt 13 koncepter, der alle har til formål at simplificere det online lånemarked på tværs af 13 forskellige markeder.

Plads til innovation

Med en delvist automatiseret marketingstrategi, et digitalt akademi af unge talenter, en stærk iværksætterkultur samt first-mover fordel, har Lead Supply skabt plads til innovation og kreativitet.

Ét af Lead Supplys nyere koncepter, kviklaan-guide.dk, fokuserer på en målgruppe af forbrugere, der søger mindre lån med kortere løbetid. Ligesom deres øvrige tjenester, er denne en yderligere simplificering af det online lånemarked, og kunden skal således ikke forholde sig til flere typer af lån.

Iværksætterdrømmen

Lead Supply udspringer af en klassisk iværksætterånd, hvor de to unge, passionerede danskere fra Aarhus, Andreas Linde og Stefan Vinding, tidligt identificerede et behov på et finansielt marked, der hele tiden ændrer sig. Med et finansielt marked i konstant forandring er det lykkes Andreas Linde og Stefan Vinding at drage fordel af dette.

»Vi kunne se, at der var et stigende antal af digitale lån på markedet, men ingen nem måde at sammenligne dem på. Derfor ville vi gøre det samme som Momondo – bare på lånemarkedet. Baseret på kundernes lånebehov sender vi dem videre til det bedst passende lån ved den

rette udbyder.« siger Andreas Linde, adm. direktør i og medejer af Lead Supply A/S.

Vækst

Det hele begyndte i 2014, da Lead Supply lancerede deres første digitale koncept, der kort

fortalt sammenligner og matcher bankers låneudbud med forbrugerens individuelle behov og finansielle forhold.

Med en imponerende succes på det danske marked og et overskud på 1,4 mio. kr i 2016 blev 50% af Lead Supplys aktier opkøbt af North Media. Dette sat yderligere skub i den kreative tænkning i den lille startup, der således kunne videreudvikle og tilpasse deres oprindelige produkt til nye markeder samt nye målgrupper.

Vækst i tal:

Lead Supply har fokus på at skabe langvarige partnerskaber med banker i hele Europa.

• På nuværende tidspunkt indgår der 120 banker i netværket
  • I 2017 havde startup’en Lead Supply et overskud på 2.046.000 kr.
  • I 2018 blev der optaget 50.000 lån igennem Lead Supplys sammenligningsportaler
  • I 2018 generede bankerne lån for +2.000.000.000 kr. med hjælp fra Lead Supply
  • I 2018 blev Lead Supply og Matchbanker nævnt på TV2, Børsen, Finans.dk, Berlingske, Finanswatch med flere

Med denne udvikling vokser ambitionerne fortsat hos Lead Supply, og målet er at blive markedsledere i Europa inden udgangen af 2020.

• Business enterprise, General

Lead Supply A/S er en Fintech startupvirksomhed, der med sin simple online sammenligningstjeneste har til formål at finde det bedste lånematch imellem bankkunder og banker. Virksomheden er stiftet i 2014 af Andreas Linde og Stefan Vinding. Siden produktlanceringen i Danmark er Lead Supply vækstet til yderligere 13 nationale markeder.

Teamet, der består af ni passionerede fastansatte indenfor marketing og udvikling, udvides to gange om året med spirende og talentfulde praktikanter fra forskellige lande, som alle bidrager til at innovere og eksekvere på virksomhedens professionelle fundament inden for marketing og data.

50% af virksomheden ejes i dag af North Media, som også står bag onlineportalerne ofir.dk og boligportal.dk og en række lokalaviser.