Verum® - välmående och välsmakande i samma förpackning!

Verum® - välmående och välsmakande i samma förpackning!

Nu uppdaterar Verum samtliga produkter med ännu fler goda egenskaper i form av vitaminer, mineraler och antioxidanter* och flera av dem får dessutom lägre sockerhalt. Självklart är alla produkter fortfarande fullproppade med samma unika mjölksyrabakterier och de smakar precis lika gott som tidigare.

- Vi har fyllt på mer av det goda och jobbar kontinuerligt med att sänka sockerhalten i våra produkter utan att göra avkall på den goda smaken. Samtidigt byter vi förpackning på vår yoghurt och uppdaterar våra dekorer för att lyfta fram de goda smakerna och förtydliga innehållet, det ska vara både gott och enkelt att boosta sitt immunförsvar, säger Johannes Eriksson, Innovationsansvarig för Verum på Norrmejerier

Lagom till sommaren lanserar Verum också en tillfällig smak som går att njuta av hela sommaren – Verum filmjölk Päron!

- En härligt krämig fil som så klart också har fått alla goda egenskaper som de andra produkterna har. Verum filmjölk Päron är en Limited Edition för alla sommarens frukostar, som kommer att ersättas av en ny spännande smak i höst, avslutar Johannes Eriksson.

För mer information, kontakta:
    Johannes Eriksson, Innovationsansvarig, Norrmejerier
    johannes.eriksson@norrmejerier.se

Om Verum:
    I Verum möts tradition och innovation. Goda smaker och unik bakteriekultur och i sortimentet finns Verum för alla, och alla bjuder på nytta och njutning. Yoghurten är laktosfri och finns liksom filmjölken både naturell och smaksatt, alla med den unika bakteriekultur som Verum har. En god start på dagen, i dubbel bemärkelse!

*C-vitamin är en antioxidant och skyddar cellerna mot oxidativ stress.