Felix Vegetariska Delikatessbullar finns äntligen tillgängliga för restaurang och storhushåll.

Nyhet -

Felix Vegetariska Delikatessbullar i storpack ger nya, goda möjligheter i allt från skolköket till julbordsserveringen

Den vegetariska trenden är fortsatt stark och det finns en stor önskan om att kunna erbjuda riktigt bra alternativ till klassiska köttserveringar. Nyheten Felix Vegetariska Delikatessbullar passar därför perfekt i allt från skolköket till julbordet.

Många anledningar till att lansera ytterligare en vegetarisk bulle på marknaden
Eftersom alltfler aktivt väljer att äta fler vegetariska måltider, växer också behovet av att kunna erbjuda matgästerna ett bredare utbud. Både inom offentliga serveringar och privata restauranger. På så vis kan kockar och krögare välja att erbjuda sina gäster ett mer varierat sortiment, eller hitta just de produkter som ens gäster föredrar.

För många är det enklare att ta klivet över till mer växtbaserad kost, om det påminner om den mat som man brukar äta och uppskattar sedan tidigare. Människor har ofta inget emot att äta mer vegetariskt, så länge maten smakar (minst) lika gott som de är vana vid.

Felix Vegetariska Delikatessbullar har redan gjort succé vid skarpa test på marknaden, med omdömen såsom “bästa vegobullarna jag ätit” och “smakar precis som de köttbullarna vi har hemma”. Eftersom bullarna är något mindre än många konventionella kött- och vegobullar, kompletterar de därmed många andra bullserveringar.

Läs mer om bullarna och få receptinspiration på vår hemsida.