Foto: Mauro Angelantoni, Hack for Sweden - Vindere af Shooting Star

Her er årets vindere af Nordic Digital PR Awards

I går blev 10-års jubilæet for Digital PR Awards afgjort, og i jubilæets anledning blev priserne ændret til en nordisk konkurrence, hvor virksomheder fra hele Norden kæmpede om priserne og hæderen. Vinderne festede i går i Stockholm, hvor Mynewsdesks hovedkontor ligger.

Vi glæder os til at fejre flere af vores seje, innovative og kreative kunder på kommende Digital PR Awards!

Konkurrencen har aldrig været større, for i år konkurrerede virksomheder fra hele Norden mod hinanden. Den interne jury gik igennem mere end 150 ansøgninger, og analyserede alle bidrag ud fra den data, som er tilgængelig via Mynewsdesks platform. De endelige nominerede blev fordelt på seks kategorier og set efter i sømmene. Derefter udvalgte en professionel, international jury de endelige vindere.

– Det har som jurymedlem været en fantastisk spændende proces at være med til. Jeg synes, at årets nominerede inden for deres kategori har været både inspirerende og lærerige at stifte nærmere bekendtskab med. Det er interessant at se, hvordan de nominerede på flere platforme arbejder med udtrykkene i kommunikationen inden for både branding, storytelling og produkt, siger Glenn Bisgaard, Head of Customer Management & Communications, Apollo Rejser.

Hele den internationale jury:

• Nils Apeland, Founder and CEO, Bedre Kommunikasjon and Talerlisten
  • Canan Yasar, Creative Director, Obeya
  • Mikaela Sonck, Head of Children and Teen Content, YLE
  • Glenn Bisgaard, Head of Customer Management and Communications, Apollo Rejser
  • Sara Lindström, Global PR Manager, Mynewsdesk

Årets vindere - Nordic Digital PR Awards

Newsroom of the Year

Vinder: Telenor
Begrundelse: Telenor er verdensmester i at skabe kreative vinkler på deres historier, hvilket gør dem interessante for et bredere publikum. De supplerende fotos giver læserne en ekstra følelsesmæssig dimension. Telenor er vedholdende og pålidelige i deres kommunikation og kaster lys på samfundsmæssige problemer, som kobles sammen med brandet - f.eks. Digital sikkerhed. De er simpelthen i deres helt egen liga, hvor journalistiske idealer brugt i velskrevne historier giver høj nyhedsværdi og styrker Telenor’s brand.

Nominerede: Scandic Hotels, Telenor, Rusta, Findus, Löfbergs & Grant Thornton.

Digital Storyteller

Vinder: Helsingborgs Konserthus
Begrundelse: Kreative vinkler i samspil med informative historier og høj relevans er Helsingborg Konserthus’ tydelige styrke. De opnår ikke blot imponerende mediedækning og rækkevidde, de forbliver også i tråd med deres værdier og er ikke bange for at tage et standpunkt. Storytelling er en integreret del af deres presserum, og de er desuden dygtige til at bruge sociale medier og ramme målgruppen fra flere sider.

Nominerede: Helsingborgs Symfoniorkester och Konserthus, AGA gas, Paulig Foods, Gyldendal Akademisk, Thorengruppen & Boklok.

Shooting Star

Vinder: Hack for Sweden
Begrundelse: Hack for Sweden er fast besluttet på at løse problemer i samfundet med data og statistik. I løbet af året har de udnyttet momentum til at fokusere på stærke emner som AI, bæredygtighed og fremtiden for tech. De er drevet af et ønske om at give tilbage til samfundet, og deres kommunikationsplatform afspejler denne mission og er nået bredt ud i løbet af 2018.

Nominerede: Stellagalan, Nordic Truckcenter, Hack for Sweden, Transdev, Pelastusarmeija & Aller media A/S.

Most Successful Story

Vinder: Wimab EvenemangBegrundelse: Wimab er et stærkt eksempel på vigtigheden af målrettede strategier og innovative ideer for at opnå sine mål. Og de har tilmed fået succes uden et stort marketing budget. Deres digitale julekalender “Eat your way to better health” startede en viral raket med lang levetid - to ting der sjældent passer sammen. De har knækket koden til effektiv SEO og hvad der trender lige nu og bruger det aktivt til at skabe succesfulde historier.

Nominerede: Wimab Evenemang, Svenska Downföreningen, Bikubenfonden, Ford Motor Norge AS, SJ & Taloushallintoliitto.

PR Personality of the Year

Vinder: Sarah Djerf, The Winery Hotel
Begrundelse: I Stockholms konkurrenceprægede hotelbranche har Sarah Djerf succesfuldt skabt og finjusteret en niche for The Winery Hotel. Hendes aktiviteter som marketing manager har været uundværlige for at skabe buzz omkring hotellet i vigtige medier. Det skinner igennem, at Sarah Djerf har en oprigtig interesse for vin, og hendes kommunikation er autentisk og kompromisløs.

Nominerede: Hanna Holfve (Clarion Hotel Amaranten), Anders Thorén (Löfbergs), Lasse Sandaker-Nielsen (Norwegian Air Shuttle), Anna Hartung (Skövde Kommun), Sarah Djerf (The Winery Hotel) & Morten Christiansen (3).

Honorary 10 Year Award

Vinder: Norwegian
Begrundelse: Denne særlige pris går til Norwegian. Fra ydmyge og forsigtige nybegyndere til global selvtillid. Fra indenrigs ruter i Norge til en dominerende spiller på det internationale marked. Norwegian er kommet langt, og Mynewsdesk har været med hele vejen. Siden de åbnede deres første presserum i 2008 har de ekspanderet til nye markeder, og deres presserum har altid været en vigtig kanal for kommunikation og PR. Deres portefølje af presserum er velbesøgte og succesfulde på alle parametre.

Nominerede: Norwegian, Högskolan i Gävle, Kungliga Operan, Arla, Samsung Electronics Nordic AB & Bröstcancerförbundet.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk