«Vi er engasjert i å skape bærekraftige reiser. Jeg har sett så mange positive effekter fra turisme på flere destinasjoner jeg har besøkt", sier Gro Anet Holme Brastad, Paradisreiser.

Bærekraftig reiseliv øker i Norge og Norden

Som et av de første reisebyråene i Norge slutter Paradisreiser seg til Air France og KLM sitt program for bærekraftig flydrivstoff (SAF), og det vil stimulere til mere ansvarlige reiser. For tiden er det en betydelig interesse i Norden for å gjøre reise mer bærekraftig.

«Vi er veldige glade og ønsker reisebyråpartneren Paradisreiser velkommen til vårt SAF-program. For tiden ser vi en stor interesse i Norge for å gjøre reiser mer bærekraftige. Vi setter stor pris på at Gro Anet Brastad og hennes team i Paradisreiser nå er med på reisen mot mere bærekraftige reiser», sier Halvor Gløersen, salgsdirektør Norge i Air France og KLM North Europe.

SAF står for «Sustainable Aviation Fuel» og det er en av de viktigste tiltakene vi kan gjøre for at flyreiser mere bærekraftig. Bruk av SAF reduserer CO2-utslipp med opptil 75 %. Siden begynnelsen av dette året inkluderer alle Air France- og KLM-billetter til/fra eller med mellomlanding i Nederland og Frankrike noe av dette mere bærekraftige drivstoffet. Bedrifter, som Paradisreiser, kan bli med i SAF-programmet for å øke bruken av SAF ytterligere og derfor bidra til en mer bærekraftige reiser.

«Vi er engasjert i å skape bærekraftige reiser. Jeg har sett så mange positive effekter fra turisme på flere destinasjoner jeg har besøkt, men også sett de negative sidene når turistene uteblir. Et godt eksempel er økningen av krypskyting av fredede dyrearter etter at inntektene fra turisme forsvant under pandemien. Så for oss er dette en nøkkel til å bidra til en mer ansvarlige reiser, og vi ønsker også å stimulere til måter å reise mere bærekraftig på, så å samarbeide med KLM og deres SAF program var en enkel avgjørelse», sier Gro Anet Holme Brastad, administrerende direktør og eier.

Om Paradisreiser

Din drøm – vår kunnskap! Paradisreiser startet sin virksomhet i 2001. Vi legger vekt på god bransjekunnskap og personlig service. Våre dyktige reisekonsulenter besøker våre destinasjoner og bosteder jevnlig. Dette gjør oss i stand til å finne best mulig reisealternativ for våre gjester. Paradisreiser er medlem av Reisegarantifondet og Virke/Norsk Reiselivsforum. Når dere er ute på reise, tenk på miljøet, på menneskene, naturen og dyrelivet på stedene dere besøker! Det er ansvarlig turisme.

Om Air France

Siden 1933 har Air France promotert og fremhevet Frankrike over hele verden. Med en aktivitet fordelt på passasjertransport, godstransport og vedlikehold av fly er Air France en stor aktør innen luftfart. Med 200 destinasjoner globalt tilbyr Air France og våre ansatte på daglig basis hver eneste kunde en unik reiseopplevelse. Air France har Paris-Charles de Gaulle som sin HUB og knutepunkt i sitt globale nettverk.

Om KLM Royal Dutch Airlines

I over et århundre har KLM vært en pioner innen flybransjen. KLM er det eldste flyselskapet i verden som fortsatt opererer under sitt opprinnelige navn, og har som mål å være det ledende europeiske flyselskapet innenfor bærekraftig utvikling, effektivitet og gode kundeløsninger. KLM flyr til 160 destinasjoner globalt. KLM Royal Dutch Airlines er en del av Air France–KLM Group. KLM og Air France er medlemmer av den globale SkyTeam Alliance, som har 19 flyselskaper som medlemmer.

For over a century, KLM has been a pioneer in the airline industry. KLM aims to be the leading European network carrier in customer centricity, efficiency and sustainability. The KLM network connects passengers from North Europe via Amsterdam Airport Schiphol to the world's key destinations. KLM Royal Dutch Airlines is part of the Air France–KLM Group. KLM is also a member of the global SkyTeam Alliance, which has 19 member airlines.

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM