Toppa din personlighet med Leventa på Handelskammarens affärsmingel

Den 21 maj är det dags för Handelskammarens affärsmingel. Många företag tar chansen att delta i eventet. Leventa börjar med att inspirera och motivera hur du nätverkar framgångsrikt. Vår övertygelse är att alla har möjlighet att skapa en vinnande personlighet med hjälp av våra 5 sinnen; känsel, hörsel, syn, lukt och smak för att skapa en personkemi som vinner i alla lägen.

Personlig utstrålning är inte någon medfödd egenskap utan det är något som uppstår i relationer  mellan människor. En sund, varm, genuin personkemi uppstår när du har ett högre syfte som gagnar alla i relationen. Du tar beslut på de värderingar som styr dig och det är till ca 95% undermedvetna beslut du tar.

Du kan träna dig i att stärka din utstrålning och förmåga att influera andra. Det är en process som grundar sig i dina och din organisations värderingar, hur du använder dina styrkor och talanger och hur din emotionella intelligens ger dig kontinuerlig vägledning. Emotionell Intelligens tränar vi från tonåren och framåt i livet.  Vi strävar konstant efter att skapa tydlighet i riktning, sund energi och fokus på mål.

Det finns verktyg för hur du kan strukturera och göra ditt budskap och kommunikation berörande och högst levande. Ett budskap som är autentiskt erbjuder en mening för andra människor. Du blir trovärdig. Det i sin tur skapar dragningskraft till dig som person. Människor vill ha dig i sin närhet och längtar efter att utveckla sin relation till dig. Genom lyhördhet, prestigelöshet och förmågan att lyssna får du en hållbarhet i kommunikationen med andra. Du blir karismatisk och magnetisk på ett sunt sätt.

Efter föreläsningen är det dags för aktivt affärsnätverkande genom businessmingel där varje deltagare får presentera sig i mindre grupper och berätta om sitt företag. Och som avslutning blir det fritt mingel med något att äta och dricka. Ett fantastiskt tillfälle att träffa nya affärskontakter och lära dig mer om dig själv. Kinga Lundblad tillsammans med kollegan Michelle Dandenell finns i minglet för att svara på frågor om bl.a stärkande av personkemi med hjälp av Strengthsmanagement.