Leventa vann årets pressrum 2012

Vinnarna av Sveriges mest prestigefyllda pris inom digital PR är äntligen utsedda. Leventa vann årets pressrum 2012 i kategorin "Årets Nykomling". Motiveringen var "På ett imponerande sätt har företaget arbetat professionellt och kontinuerligt med sitt pressrum samt arbetat med text och bild på ett kreativt och levande sätt."

Med Årets Pressrum vill Mynewsdesk belöna företag och organisationer som med sina pressrum visat prov på nytänkande och idérikedom inom digital PR. Förhoppningen är också att vinnarna ska fungera som inspiration för andra aktörer som vill nå ut med sitt budskap.

I åtta olika kategorier har tusentals företag och organisationer tävlat om priset. Dessa bantades sedan ner till fem nominerade inom varje kategori. Alla de nominerade sticker ut på sitt egna sätt och det har varit ett väldigt svårt arbete att utse endast en vinnare av så många bra tävlande.

Priset delades igår kväll ut för fjärde gången till de företag som lyckats bäst med sin digitala-PR under året. Nytt för i år var att priset delades ut på Mynewsdesks huvudkontor i Stockholm.

"Vi tycker att digital PR och alla dess möjligheter som öppnas för Leventa´s kommunikation på nätet är så viktigt för att nå ut till företag. Vi brinner för att stötta organisationer i att skapa sund, värderingsriktad företagskultur. En vinst i Årets Pressrum är ett fantastiskt kvitto på att vi gör rätt saker och når många samtidigt med vårt budskap. Mynewsdesk, som alltid ligger steget före inom området digital kommunikation är en otroligt inspirerande samarbetspartner ", säger Kinga Lundblad och Andreas Sander.