Scania Utleie går elektrisk

Scania Utleie går elektrisk

Scania Utleiesenter gjør det lettere for virksomheten din å påta seg nye utfordringer – samtidig som du beholder full kontroll over kostnader og unngår ytterligere investeringer. Det er et godt alternativ når du ønsker å utvide kapasiteten, uten å binde opp kapital.

Nå utvider Utleiesenteret på Kløfta tilbudet med tre elektriske alternativer. “Tanken er å prøve å se om det er et marked for elektriske utleiebiler også her i Norge,” sier Bent-Inge Håkenstad, Used Vehicle and rental Manager. Tyskland var først ute med å prøve konseptet og har i dag tjue elektriske utleiebiler.

En start

Utleie av disse tre elektriske lastebilene er en start. Utleiesenteret ønsker å se an behovet i dette segmentet og det er derfor begrenset tilgjengelighet. Er etterspørselen stor nok, vil det væremulighet for å utvide tilbudet med flere biler.

Full kontroll på lading

Det er stor forskjell på hvor godt ladeinfrastrukturen er utbygd. Skal man lade på et offentlige ladepunkt, kan utfordringen være at en lastebil ofte opptar to personbilplasser. Vi bistår deg derfor med grundige undersøkelser for å legge til rette for planlegging av kjøreruter og ladepunkter. Ved behov kan bilene kan leies ut med Kempower-ladere. Disse laderne gir deg full app-kontroll over bilens ladestatus til enhver tid.

Utleiebilene
Kjøretøyene du foreløpig kan velge mellom, er følgende blåkopier av Scania sine demobiler:
- To-akslet 18-pallers skapbil med påbygg fra Närko. Full sideåpning og to-tonns bakløfter.
- Tre-akslet tippbil, med dumperkasse og påbygg fra Istrail.
- Tre-akslet krokbil med påbygg fra JOAB. Lasteevne 21 tonn.

Norsk Scania er Norges største egeneide forhandlerkjede av tunge kjøretøy og en ledende aktør i transportbransjen. Selskapet har mer enn 1100 ansatte fordelt på 48 servicepunkter, hvor hovedtyngden er knyttet til servicemarkedet. I 2021 solgte selskapet transportløsninger for 6 milliarder kroner. Som datterselskap av det svenske selskapet Scania CV AB representerer vi alle deres produkter; lastebiler, busser, motorer og servicemarkedstjenester i det norske markedet. Globalt har Scania over 50.000 ansatte i omtrent 100 land.