Leventa ger Nordisk Kommunikation ett sjätte sinne

Nordisk Kommunikation är en strategisk kommunikationsbyrå som utvecklar den kommunikativa förmågan i stora och medelstora organisationer och företag. Fokus ligger på effektiv och lönsam intern kommunikation. Tillsammans med Leventa skapas nu en heltäckande kommunikativ plattform för att även stärka organisationers gemensamma värdegrund och kultur.

I och med samarbetet tillför Leventa bland annat stor kunskap om 5-sinneskommunikation och neurologisk kunskap i hur hjärnan fungerar i bland annat beslutsfattande.

När människor arbetar med 5-sinnes kommunikation utvecklar de även sitt sjätte sinne, sin intuition samt hur vi framgångsrikt bygger relationer genom att kommunicera med samtliga sinnen; syn, känsel, hörsel, lukt och smak. För att optimera organisationers kommunikation till omvärlden hjälper Leventa också till att träna upp ett sunt språkmönster, finna sätt att läsa av kroppsspråk, röst, bild och lyssna av sina intuitioner. En intressant parameter är också hur känslor kan förstärkas genom att använda dofter och smaker, säger Kinga Lundblad, Vd för Leventa.

Samarbete mellan Nordisk Kommunikation och Leventa skapar synergieffekter och ökad kompetens på många kommunikativa plan för organisationer. Tillsammans förstärker vi vår kommunikation, dels hos varandra och dels hos våra kunder, fortsätter Kinga.

Vår ökade samlade kompetens i samarbete med Leventa gör att vi nu kan gå in i kunduppdrag som syftar till att utveckla både ledare och organisationer på djupet. Vi kan nu även erbjuda bredare neurologisk kunskap om hur vår hjärna fungerar. Vidare så kan vi tillsammans med Leventa´s tydliga process bygga en stark värderingsdriven organisation säger Nordisk Kommunikations VD, Åsa Helldén Ruocco.