Finansiell sammenligningstjeneste ekspanderer til 13 land på kort tid

Forbrukernes behov for et gjennomsiktig og oversiktlig lånemarked imøtekommes av sammenligningstjenesten Matchbanker og fintech-selskapet Lead Supply, som leverer kunder til +120 banker.

Lead Supply, som står bak Matchbanker, har opplevd en eventyrlig vekst, og det er derfor liten tvil om at de tilbyr tjenester som markedet etterspør. I 2018 var veksten så stor at de nå er å finne i hele 13 land. Selskapet tilbyr teknologien som sørger for at millioner av forbrukere finner det beste lånetilbudet på deres marked.

Sammenligningstjenesten Matchbanker er en digital tjeneste som sørger for at forbrukere som ser etter lån får best mulig og riktig informasjon. Tjenesten er gratis og uforpliktende, og det er en av de mange grunnene til dens økende popularitet.

Markedsledende i Europa

Lead Supply ble grunnlagt i Danmark tilbake i 2014. Visjonen til de to grunnleggerne Andreas Linde og Stefan Vinding Olesen er å skape et transparent, praktisk og digitalt lånemarked. Så langt ser det ut som om de lykkes veldig godt med dette.

Hovedkontoret ligger i Danmark, og herfra jobbes det daglig med å tilby kundene de aller beste tjenestene. For å klare det har Lead Supply blant annet bygget sitt eget datavarehus der de lagrer og kombinerer informasjon fra et utall ulike kilder. Videre ser de nødvendigheten av å dyrke frem unge talenter, og det gjør de blant annet gjennom programmet The Digital Academy. Her får unge talenter den kunnskapen de trenger for å kunne jobbe i moderne IT-bedrifter.

Utlånsmarkedet har vokst fort

Gjennom sitt hovedprodukt, sammenligningstjenesten Matchbanker, når Lead Supply ut til et enormt antall forbrukere på leting etter et lån. Tjenesten er en informasjonstjeneste som gir forbrukerne hjelp til å finne frem i et ellers uoversiktlig lånemarked.

Utlånsmarkedet har vokst fort, og det store antall av tilbydere kan gjøre det vanskelig for den enkelte å finne frem til det rette lånet. Med denne tjenesten blir det mulig å få en oversikt over seriøse tilbydere samt tilbydere som passer til behovet hver enkelt forbruker har. I tillegg inneholder nettsiden nyttig informasjon om bankenes krav, kostnader, lånebeløp, tilbakebetaling og mye mer. Alt dette bidrar til at det blir lettere å finne et lån og en långiver som dekker den enkeltes behov.

Fra 5 til 13 land på 2 år

I 2017 var Matchbanker aktiv i 5 land, nemlig Norge, Sverige, Danmark, Spania og Polen. I 2018 kom Finland, Mexico, Tsjekkia, Romania og Kroatia til, og i 2019 inkluderer porteføljen også Tyskland, Frankrike og Portugal. I Norge fungerer sammenligningstjenesten på den måten at kunden fyller ut et søknadsskjema. Dette skjemaet må inneholde følgende informasjon:

• Ønsket lånebeløp
  • Formål med lånet
  • Bosituasjon – Selveier eller leier
  • Inntekt
  • Kontaktinformasjon

På bakgrunn av denne informasjonen får du en liste over hvilke lånetilbydere som kan passe for deg og din situasjon.

Et selskap med store visjoner

«Vår visjon er å bli markedsledere i Europa innen utgangen av 2020», sier Andreas Linde som er administrerende direktør i Lead Supply. Det er mye som tyder på at de er på rett vei.

• Lead Supply leverer per i dag kunder til 120 banker.
  • I 2018 bevilget partnerne deres lån for mer enn 2 000 000 000 kr.
  • I 2018 genererte de mer enn 50 000 lån til sine partnere.
  • Lead Supply har vært nevnt på TV2, Børsen, Finans.dk, Berlingske, Finanswatch med mer.
  • Mer enn 2 000 kundeanmeldelser.
  • Skapere av The Digital Academy.

Det norske lånemarkedet er stort, og oppleves ofte som uoversiktlig. I tillegg finnes det useriøse lånetilbydere. Ved hjelp av Lead Supply og tjenesten Matchbanker blir det å søke lån til en praktisk og trygg opplevelse der forbrukeren har full oversikt og kontroll.