ServiceScore 2019

ServiceScore 2019

Nu vet vi!

Årets ServiceScore bjuder på en hel del förändringar och maktskiften. Detta står klart när ServiceScore 2019 har genomförts. För åttonde året i rad utses de bästa företagen, myndigheterna och organisationerna i totalt 22 branscher. Ny bransch för i år är "Biluthyrning".

Nomineringarna till ServiceScore® 2019 är klara och den 4:e juni korar vi vinnarna. I år har vi kartlagt totalt 22 branscher och nomineringarna bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3300 personer i åldrarna 18 - 79 år har svarat.

Förra året klev IKEA upp på förstaplatsen och var det företag som ansågs ge bäst service i Sverige. Den stora frågan är förstås om IKEA ska behålla förstaplatsen, ska Systembolaget som tidigare prenumererat på denna plats hela 5 år i rad kliva upp överst igen eller är det någon annan som kommer överraska!

Nytt för i år är att ALLA kommer kunna följa prisutdelningen. Nu är det inte enbart några få utvalda som får ta del av den spännande upplösningen. Prisutdelningen kommer att sändas LIVE och med start kl 09.00. Stort tack till Thomas Bengtsson och Ivystream som sponsrar oss i år. Innan det är dags att avslöja vinnarna i alla klasser kommer vi traditionsenligt att dela med oss av vår spaning i jakten på bättre serviceupplevelser.

De nominerade företagen 2019 är;

Apoteket AB
Apotek Hjärtat
Kronans Apotek
Hem, Inredning & Elektronik:
Clas Ohlson
Avis
Circle K
OKQ8

Även i år utses tre företag som är ”Bäst på service i Sverige”. En spännande final där vi delar ut Guld, Silver och Brons.

Dessa företag presenteras och belönas den 4/6.

Plats: Live-sändning på https://ivystream.se/servicescore/

Huvudsponsorer i ServiceScore 2019 är; Ivystream och Cint