Leventagruppen anordnar luncher om organisationskultur

Leventa startar diskussionsluncher och ger råd och tips hur man kan utveckla en värderingsriktad organisationskultur.Två personer från två olika företag får möjlighet att delta i tisdagsluncherna för att kunna diskutera på djupet. Målgruppen är beslutsfattare, ledare, chefer, HR-chefer i företag med minimum tio anställda och uppåt. Hotell Anglais i Stockholm väljs som möstespunkt pga sitt centrala läge och fina stämning.

Leventa jobbar med att utveckla organisationskulturer och har skapat en internationell process genom att under flera år studera de främsta företagen utomlands och även i Sverige. Att följa organisationer som har lyckats och som ständigt vill bli bättre och vet hur de ska göra för att bli det är nyckeln till att skapa hållbara, lönsamma, sunda och värderingsriktade företag.

Att utveckla en organisationskultur som styrs av sunda värderingar är en process som kräver engagemang av ledning och medarbetare under en längre period. Det är en process som aldrig tar slut och som behöver underhållas och vårdas för att bli trovärdig, synlig och bestående. Den ska leda till högre lönsamhet där medarbetarna och kunderna både privat och på jobbet mår bra på vägen. Det finns många fallgropar när företaget startar en utvecklingsprocess och Leventa vill bidra med kunskap så att ledningsgruppen ska undvika dem.

- Vår filosofi är "Må bra - Gå bra". Lunchen ska användas för att nätverka och lära känna nya människor. Vi jobbar med det som är kul och får oss och våra kunder att må bra. "Mår man bra så går man bra" säger Kinga Lundblad med ett leende, Vd för Leventa.

- Vi har under en längre period känt att det finns ett behov att diskutera med ledare på olika nivåer om hur man kan driva en värderingsriktad process för att kunna skapa en sund och lönsam företagskultur. Att kunna diskutera det i "lunchform" blir lättsamt och prestigelöst berättar Andreas Sander, Vd för CommZone. Andreas och Kinga har tillsammans skapat processen för värdringsriktad utveckling av en organisationskultur.

- Vi lyssnar gärna på de utmaningar som finns i en organisation. Det ska bli ett sant nöje att ge tips och råd och även belysa med "case" hur de främsta organisationskulturerna har lyckats och vad som är "lyckoformeln" tillägger Michelle Dandenell, utvecklingskonsult på Leventa tillika Vd för Castellane Future Ideation. De som möter oss ska känna att de får med sig konkreta tips för att driva sin utveckling som sen kan sprida vidare till alla medarbetare och kunder. Det finns plats för två personer från två olika företag vid vårt bord på Hotell Anglais i Stockholm.

Första "tisdagslunchen" startar 16 april och anmäls direkt i ett personligt meddelande till Leventagruppen via Facebook. Det blir en tisdagslunch per vecka tom slutet av juni för att sedan fortsätta att mötas från slutet på augusti igen.

Leventa har tillsammans med sina partners Castellane Future Ideation och CommZone skapat LeventaGruppen. Den kommer att bidra till att utveckla värderingsdrivna organisationskulturer.
Diskussionsluncherna är första i raden av kommande aktiviteter och uppdrag som LeventaGruppen kommer att verka inom.