Nominerade Årets Nyhetsrum 2013

Nominerade Årets Nyhetsrum 2013

Äntligen kan vi presentera de nominerade för Årets Nyhetsrum 2013. Hundratals företag och organisationer har synats och tillslut har vi nu fyra nominerade kvar inom varje kategori.

I nomineringsarbetet har vi undersökt hur företag och organisationer valt att arbeta med sina nyhetsrum på Mynewsdesk. Juryn har bland annat tittat på hur de olika funktionerna i nyhetsrummet utnyttjats, om någon hittat ett särskilt kreativt sätt för att nå ut med sina nyheter och vilka som helt enkelt lyckats bäst med att nå ut.

Förutom tolv olika branschkategorier finns det i år även en kategori för de allra bästa – Best of the best. De nominerade i den kategorin har någon gång tidigare vunnit Årets Nyhetsrum och håller en sådan hög nivå att vi valt att ge dem en helt egen kategori.

De nominerade till Årets Nyhetsrum 2013 är:

IT

Induo
Thule
ERV

Stort grattis till alla nominerade!

Men än är inte arbetet slut för vår jury. Nu är det dags att utse vinnare inom alla de olika kategorierna. Arbetet för att utse vinnarna kommer ta ytterligare ett par veckor för att tillslut presenteras den 10 december på plats hos oss på Mynewsdesk.

Har du någon favorit? Twittra till oss på #Mynewsroom och berätta varför.

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Slideshare

Dela dina nyheter med Mynewsdesk

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken som Google, Viasat, Gröna Lund och Johan & Nyström använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.