Prioritera när du sätter mål

Imagine that

När du sätter mål är det viktigt att verkligen prioritera. För många är det utmanande att nå sina mål. Det är lätt att sätta mål och inte lika lätt att sätta rätt mål, på rätt sätt, nå dem och följa upp dem. Det är inte lika lätt att göra en bra målsättningsplan och sedan hålla sig till den. Det är därför viktigt att verkligen prioritera sina mål. Först och främst sätta mål för sin egen skull, mål som man verkligen vill nå. Det är bättre att fokusera på dem först, de viktigaste, och göra det arbetet ordentligt. Göra en bra plan och följa upp arbetet och utvärdera efter hand. Utvärdera, lära sig från arbetet och sedan prioritera och sätta nya mål. Att ha mål som vi inte riktigt är motiverade att nå, som vi inte satsar på, tar bara upp energi, fokus och skapar ångest.

Fokusera på rätt mål, gör en bra plan, utvärdera och njut av resan.

Här kan du läsa mer om målsättningsarbete:

- Mer om målsättningsarbete

Kontakta oss på Imagine that om du vill arbeta med dina egna mål och/eller om ni vill arbeta med er grupps/företags mål.

Anmäl dig till vårt frukostseminarium den 4:e juni.

Träna tanken - en bok om mentala föreställningar i idrotten. Mentala föreställningar (visualisering) är en av de tekniker inom mental träning som används flitigast inom världseliten i idrott för att utvecklas och prestera bättre. Mentala föreställningar kan användas för en rad olika syften, till exempel att stärka sitt självförtroende och motivation. Träna tanken handlar om hur man kan använda sig av mentala föreställningar på ett bra sätt och hur man kan utveckla sin förmåga att använda sig av det. Om du vill utvecklas och prestera så bra som möjligt rekommenderar vi verkligen att du läser boken. Du har även nytta av det i andra delar av livet.

Om du vill lära dig mer om mental träning så rekommenderar vi "Mental träning i idrotten: Fem tips". I den delar vi med oss av olika tips: Tålamod, vikten av att göra det så tydligt och konkret som möjligt, att få in den mentala träningen på träningar och tävlingar samt att det är bättre att göra någonting snarare än att undvika det eller skjuta upp det.

Imagine that önskar dig en trevlig fortsättning på söndagen!